Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Reklampassningen till Pucko

Publicerad: 22 Maj 2017, 11:42

Godismärket N!ck's driver med sina konkurrenter som innehåller socker. Senast i raden är chokladdrycken Pucko.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstMECClear ChannelBold

N!cks tillverkar godis och snacks utan tillsatt socker och ska nu etablera sig på den svenska marknaden. Byrån som ligger bakom lanseringen är Åkestam Holst. De har tagit från ett koncept som skickar passningar till olika konkurrenter. Nu har de gjort en annons som driver med Puckos kampanj – vilken går samtidigt.

– Vår ambition är att ta upp kampen mot sockret i snackshyllan en gång för alla. Det nya konceptet är en kaxig blinkning till våra konkurrenter, med en övertygelse om att våra produkter smakar minst lika bra – men utan tillsatt socker. Choklad är ju bland det bästa som finns, vill vi att våra konsumenter ska kunna äta det oftare helt enkelt, sa Hanna Granebring på N!cks nyligen till Resumé.

Kampanjen har tagits fram i samarbete med Bold och MEC. Mediepartner är Clear Channel.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.