Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Riktar sig till flummare i parodi på den klassiska Apple-reklamen

Publicerad: 20 april 2015, 08:30

Ben & Jerry lanserar glass som det perfekta tillbehöret till marijuana-rökning.

Ben & Jerry är inte det första företaget att göra en spoof på Apples ikoniska reklamfilm "1984". Det speciella med glasstillverkarens rökfyllda parodi är att den marknadsför den nya produkten "Brrr-ito" som det perfekta tillbehöret för marijuana-rökning.


Ämnen i artikeln:

Apple

Den 20 april är inofficiell hyllningsdag för marijuana i USA och vi lär få se flera varumärken som använder weed-referenser i sin marknadsföring i dag. Ben & Jerrys film, som är en tydlig pastisch på Apples Super Bowl-film "1984", utspelar sig i rökfylld dekadens.

Märkbart pårökta sitter en grupp unga slackers och tittar på en projektor som visar den nya glassen "Brrr-ito" alltmedan en voice-over deklarerar "Du kommer att se varför 20 april kommer att bli exakt som 20 april". Mitt i filmen brister de alla ut i ett stort garv.

– Vilka två munchy-snacks är bättre än en glass och en burrito?, säger David Horowitz, creative director på Mekanism som ligger bakom filmen till AdAge.

Ben & Jerry har också tryckt upp t-shirts som glassförsäljare kommer att bära för att marknadsföra "Brrr-ito" med texten "This is how we roll".

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Apple

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.