Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Så blev spelfenomenet en magnet för varumärken

Publicerad: 21 September 2020, 10:10

Modevisningar, konstutställningar och reklam. Nintendospelet ”Animal crossing: new horizons” har förvandlats till en marknadsföringskanal som ingen hade kunnat förutspå. Allra minst Nintendo själva.


Ämnen i artikeln:

GamingSpelNintendo

Reklam och tv-spel gifter sig som tandkräm och apelsinjuice. Om man får tro spelarna själva. De må ha sett mellan fingrarna när 1990 års ”Teenage mutant ninja turtles 2” tapetserades

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

GamingSpelNintendo

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.