Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Medieval
Publicerad: 24 maj 2016, 10:59
Svenssons vepa på husfasaden förklarar vilka produkter som visas upp i fönstren.
Istället för att ta bilder på produkterna låter Svenssons i Lammhult förbipassernade spana in dem på riktigt. Installationen finns just nu i en lägenhet på Åsögatan i Stockholm.
Svenssons beskriver sin nya kampanj som "fönstershopping på en ny nivå". Delar av inredningsföretagets sortiment visas nämligen upp i en längenhet på markplan. På fasaden hänger en vepa som visar upp produkterna i fönstren och hur mycket de kostar. Tanken är att visa hur de faktiskt ser ut i en riktig hemmiljö istället för en steril reklambild.
– Vi vill få fler att upptäcka det fina med Svenssonslivet. Det här är ett nytt sätt för oss att överraska kunderna på vår lokalmarknad och låta förbipasserande ta en närmare titt på delar av vårt utbud av designklassiker, belysning och inredning, säger Johan Swedenborg, marknadschef på Svenssons i Lammhult, i en kommentar.
Fönstershoppingen på Åsögatan kommer att pågå fram till den 27 maj. Byrån som ligger bakom kampanjen är Volt.
– I vårt arbete med Svenssons i Lammhult är utbudet hjälte och vi letar alltid efter nya sätt att ställa produkterna i centrum. Den här gången ställde vi dom i ett fönster, berättar Lisa Vaccino, Art Director i arbetsgruppen.
Fredrik Thambert