Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Så hånas DN:s intåg på Snapchat

Publicerad: 9 februari 2016, 15:21

Foto: Montage/Andreas Elgstrand.

Dagens Nyheter storsatsar på Snapchat. Tilltaget får många att göra sig lustiga över ålderskillnaden på de båda mediernas huvudmålgrupper.


Ämnen i artikeln:

Dagens NyheterSnapchat

Snapchat har ett starkt grepp om de yngre målgrupperna. Just dessa vill Dagens Nyheter, vars läsare i regel tillhör de något äldre, nå ut till. Därför startade tidningen igår en Snapchat-kanal. Från och med i dag, tisdag, kan du följa med bakom kulisserna och få svar på frågor som "Hur ser ett nyhetsmöte ut?", "varför har vi 40 tv-skärmar uppsatta?" och "Vem är Jytte?", skriver de.

DN:s nya satsning har fått många att göra sig lustiga på Twitter. Flera minns när den dåvarande chefredaktören Thorbjörn Larsson presenterade tidningens satsning på en Youtube-kanal år 2008.

Här är några av reaktionerna:

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Dagens NyheterSnapchat

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.