Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medieval

Så har det gått för Nellys egen tv-serie

Publicerad: 26 Oktober 2017, 09:44

E-handlaren är nöjda med utfallet av serien "Filter". Efter två månader nådde de knappt 700 000 tittare varav majoriteten i sin egen målgrupp.


Ämnen i artikeln:

Nelly.comPerfect Day MediaPerfect Day

Ska du köpa reklamplats i linjär-tv – eller skapa en helt egen tv-serie på nätet? Nelly.com har valt det senare alternativet. I samarbete med Perfect Day Media har de skapat webb-tv-serien "Filter" som gått i två säsonger.

Enligt deras egen sammanställning nådde Filter efter två månader närmare 700 000 visningar och majoriteten av tittarna har varit i bolagets viktigaste målgrupp – unga kvinnor.
– Vi är glada och stolta över första säsongen av Filter och det genomslag som serien har fått. Idéen med serien har hela tiden varit att inte bara inspirera vår målgrupp med styling, som kanske är det självklara för oss som klädaktör, utan att inspirera i stort genom ämnen som de är intresserade av. Vi har genom formatet Filter och den breda kanalmixen lyckats skapa engagemang hos vår målgrupp vilket känns fantastiskt, säger Jan Wallsin, Head of Nelly.com, i ett pressmeddelande.

Nelly.com har sedan länge valt att lägga sitt krut på digitala- och sociala kanaler. Filter har synts på så väl den egna sajten som externa plattformar.
– Serien är nu inne på sin andra säsong och jag tror att framgången främst beror på att många unga kan känna igen sig och inspireras av karaktärerna. Vi är stolta och glada över att vi tillsammans med Nelly.com återigen ligger i framkant av att ta fram nya format, nu ser vi även att andra aktörer väljer att haka på, säger Hannah Widell, koncernchef på Perfect Day Media.

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.