Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Så marknadsför IKEA sin pop-up-butik i Stockholm

Publicerad: 12 September 2017, 11:34

IKEA:s innovativa medieval.

Den 1 september öppnade IKEA sin köksbutik på Regeringsgatan 65. Det berättar de med flera innovativa marknadsföringslösningar.


IKEA har gjort en skräddarsydd lanseringskamapanj som tar till vara på de udda medievalens egenskaper. Vad sägs om en köksautomat på Hötetorgets station där man kan köpa den klassiska vitlökspressen KONCIS, eller att en IKEA-färja som trafikerar SL:s linje 80.

Ett antal Eurosize-tavlor har valts ut i närheten av butiken där det exakta avståndet till IKEA KÖK anges eller genom att den klassiska IKEA-pilen visar vägen med rubriken som "Ta genvägen till köket" och "Till köksavdelningen".

Den tillfälliga köksbutiken omfattar ungefär 400 kvadratmeter och innehållet showroom med sju visningskök för olika livssituationer, en yta för co-creation och planeringsstationer.

Lanseringskampanjen är fokuserad till centrala Stockholm och syns även i digitala och sociala medier.

Kampanjen är framtagen av Åkestam Holst och Carat.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.