Medieval
Så skräms Liseberg på Nöjesbladet
Publicerad: 22 oktober 2015, 09:40
Liseberg vill ge folk en överraskande surfupplevelse. Lägg till ?bu=uu efter någon artikel på Nöjesbladet så dyker en Halloween-annons plötsligt upp.
FT
Fredrik Thambert
Förra veckan skrev Resumé om Lisebergs utomhuskampanj som byter skepnad när det blir mörkt. Nu har nöjesparken skapat ytterligare en överraskande kampanj för att marknadsföra deras Halloween-satsning.
Denna gång har de teamat upp med Aftonbladets nöjessektion. Genom att lägga till ändelsen ?bu=uu i url:en till Nöjesbladet eller någon av deras artiklar dyker plötsligt ett skrämmande ansikte upp.
– Vi är ständigt på jakt efter nya sätt att dramatisera vårt erbjudande och underhålla våra besökare. Därför känns det här både relevant och spännande för oss, säger Robert Arvidsson, marknadschef Liseberg, i en kommentar.
Bakom kampanjen står DDB Göteborg.
Testa själv här.
Arbetsgrupp, DDB Göteborg:
Art director: Andréas Silverblad
Copywriter: Johan Nathell
Planner: Ashkan Azadi
Projektledare: Nils Rylén
Originalare: Linda Engström
Produktionsledare: Marie Molander
Creative Technology / Experience Design: Sebastian Otarola, Johan Olsson
Produktionsbolag: Fully Flared