Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medieval

Så skräms Liseberg på Nöjesbladet

Publicerad: 22 Oktober 2015, 09:40

Liseberg vill ge folk en överraskande surfupplevelse. Lägg till ?bu=uu efter någon artikel på Nöjesbladet så dyker en Halloween-annons plötsligt upp.


Ämnen i artikeln:

DDB GöteborgAftonbladetHalloweenLiseberg

Förra veckan skrev Resumé om Lisebergs utomhuskampanj som byter skepnad när det blir mörkt. Nu har nöjesparken skapat ytterligare en överraskande kampanj för att marknadsföra deras Halloween-satsning.

Denna gång har de teamat upp med Aftonbladets nöjessektion. Genom att lägga till ändelsen ?bu=uu i url:en till Nöjesbladet eller någon av deras artiklar dyker plötsligt ett skrämmande ansikte upp.

– Vi är ständigt på jakt efter nya sätt att dramatisera vårt erbjudande och underhålla våra besökare. Därför känns det här både relevant och spännande för oss, säger Robert Arvidsson, marknadschef Liseberg, i en kommentar.

Bakom kampanjen står DDB Göteborg.

Testa själv här.

Arbetsgrupp, DDB Göteborg:

Art director: Andréas Silverblad
Copywriter: Johan Nathell
Planner: Ashkan Azadi
Projektledare: Nils Rylén
Originalare: Linda Engström
Produktionsledare: Marie Molander
Creative Technology / Experience Design: Sebastian Otarola, Johan Olsson
Produktionsbolag: Fully Flared

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.