Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Så vill bilmärket komma åt klädkedjans målgrupp

Publicerad: 28 oktober 2014, 08:46

Mitsubishi och Granpa i symbios.

Ett nytt, kanske lite annorlunda, samarbete mellan bil- och modebranschen: Klädkedjan Grandpa och Mitsubishi Motors ska samarbeta kring bilmärkets miljöbilssatsning. För Mitsubishi är Grandpas målgrupp guld värd.


Grandpas grundare kör numera varsin fyrhjulsdriven Mitsubishi Outlander Plug-in Hybrid, och butikens kunder ska möjlighet att provköra bilmodellen i svår terräng i vintermiljö genom att delta i en tävling.

– Vi har ett hållbarhetstänk i valet av våra produkter och där passar Outlander Plug-In Hybrid väldigt bra in. Vi kontaktade Mitsubishi för vi tycker att bilen matchar vårt eget tänk. Vi hittade snabbt en rad gemensamma nämnare och insåg inte minst att vår målgrupp är den samma. Vi predikar värdet av omväxling i livet. Våra kunder är mode-, design och inredningsintresserade samtidigt som de är väldigt måna om miljön, och lever väldigt ofta ett aktivt friluftsliv, säger Jonas Pelz på Grandpa i ett pressmeddelande.

Lotta Thulin, pr- och informationschef på Mitsubishi Sverige.

– Outlander Plug-in Hybrid passar aktiva människor som har behov av en rymlig bil med fyrhjulsdrift och vill kunna ta sig fram på ett miljömedvetet sätt med minimalt utsläpp. Vi hittar många synergier med Grandpas kunder där, som vi ser som en väldigt intressant målgrupp, säger hon.

Fler aktiviteter kommer att presenteras inom ramen för det nya samarbetet.

– Vi ser fram emot att arbeta tätt tillsammans med Grandpa och tillsammans visa att man kan kombinera både design, miljö och ett aktivt liv när det gäller allt ifrån kläder och inredning till bilar, säger Lotta Thiulin.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.