Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Samir Badran och Isabel Adrian ska bygga Hänts digitala varumärke

Publicerad: 21 februari 2017, 12:12

Samir och Isabel ska lyfta Hant.se till nya höjder.

Under hösten drog Hänt.se igång en nysatsning. Nu tar varumärket nästa steg i satsningen genom ett samarbete med Samir Badran och Isabel Adrian – som redan ofta förekommer i Hänt.ses innehåll.


Ämnen i artikeln:

HumblestormSamir Badran

Målsättningen med kampanjen är att öka kännedomen om Hänt.se och få fler att ha Hänt.se som sitt förstahandsval för kändis- och nöjesnyheter på nätet.

Samarbetet innefattar sex reklamfilmer där Samir Badran och Isabel Adrian beger sig ut på en roadtrip Kampanjen kommer att rulla fram till mitten av april i sociala medier samt i MTGs reklamfinansierade playtjänst Viafree.


– Vår passion på Hänt.se är kändisar och nöje – som vi är experter inom. Till kampanjen letade vi efter personer som står för samma saker som oss och hittade en perfekt matchning i Samir och Isabel. De är roliga och rappa, kaxiga och samtidigt ödmjuka, dessutom har de alltid glimten i ögat. I den här kampanjen drar vi även nytta av att de är starka profiler i sociala medier, säger Sofia Sachs, marknadsansvarig för Hänt.se i ett pressmeddelande.

På Hänt.se är rörliga format i fokus med nöjesreportern Johanna Bladh i spetsen. Hon medverkar också i en av reklamfilmerna och står även bakom det bakom kulisserna-material som släpps som en del av kampanjen med målsättningen att ytterligare stärka hennes profil.

Bakom kampanjen står Humblestorm som producerat filmerna tillsammans med sitt nystartade produktionsbolag.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

HumblestormSamir Badran

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.