Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Sarah Sjöström blir ambassadör för Citroën

Publicerad: 6 april 2017, 09:01

Den flerfaldiga svenska världsmästarinnan i simning Sarah Sjöström blir Citroëns ansikte utåt i Sverige när Citroën ska arbeta med att få ut sina olika bilar under varumärkeslöftet Be Different, Feel Good.


Ämnen i artikeln:

Sarah SjöströmCitroën

Sarah Sjöström har bland annat vunnit sju VM guld och tilldelats det prestigefyllda bragdguldet två gånger. Under OS i Rio de Janeiro tog hon guld på 100 meter fjärilssim.

– Jag gillar att Citroën alltid gått sin egen väg och strävar efter att erbjuda bilar som är annorlunda, smartare och ett steg före hela tiden och det tilltalar mig som person och tävlingsmänniska. Jag spenderar dessutom mycket tid i bilen och värdesätter inte bara att den transporterar mig effektivt till bland annat träning eller tävling utan också att jag får bekväm stund för mig själv, säger Sarah Sjöström i ett pressmeddelande.

Samarbetet tar utgångspunkt i Citroen C3, som nyss haft Sverigepremiär och som Sarah Sjöström först ut kommer synas med på olika sätt under 2017.

– Sarah Sjöström är inte bara en duktig och populär svensk idrottare, hon utstrålar energi och har en positiv och sympatisk personlighet. Hon känns helt i samklang med Citroëns motto "Be Different, Feel Good" och vi är stolta att nu få börja arbeta med henne som ambassadör för varumärket och våra olika bilmodeller i Sverige, säger Magnus Monié, VD för Citroën i Sverige i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Sarah SjöströmCitroën

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.