Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag04.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

SAS bus på Arlanda: skruvade upp hastigheten på rulltrappan

Publicerad: 23 April 2015, 12:32

Bild ur filmen.

SAS ville visa att de väljer den snabbaste vägen till destinationer världen över. Därför ökade de hastigheten på en av rulltrapporna på Arlanda för att visa att de är snabbare än andra.


Ämnen i artikeln:

B-ReelÅkestam Holst

"We always look for the fastest route" skriver SAS längs med långsidan på en av Arlandas rulltrappor, vars hastighet har skruvats upp jämfört med den "vanliga" som går precis bredvid.

Kuppen syftar till att visa fördelen med att välja dem jämfört med andra flygbolag. SAS har som mål att alltid hitta de effektivaste resvägarna, även i de fall där byten krävs.

Här nedan kan du se filmen på hur resenärerna på flygplatsen reagerade på det sociala experimentet.

Arbetsgrupp:
Creative Agency: Åkestam Holst
Fredrik Josefsson, Creative
Petter Hernmarck, Creative
Frida Detter, Account Manager
Lina Stenberg, Agency Producer
Johan Östlund, NOA Client Lead

Creative Agency: Los & Co
Jo Espen Johansen, Creative
Hans Christian Grønn, Creative
Per Kristian Voss Halvorsen, Creative Plannner Director

Video Production: B-Reel
Anders Abrahamsson, Director
Rima Kassar, Producer

Client: SAS
Stefan Hedelius, Global Vice President Brand & Marketing
Johan Åhlén, Lead Marketing Programs
Marianne Orderud, Marketing Manager, Norway
Emma Lindgren, Marketing Manager, Sweden
Kenneth Christiansen, Marketing Manager, Denmark
Mikael Ernemark, Manager Digital Programs

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

B-ReelÅkestam Holst

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.