Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Satsar på långsiktigt tv-koncept

Publicerad: 3 september 2013, 14:49

Distanshandelsföretaget Cellbes, som säljer kläder, accessoarer och artiklar för hemmet på nätet och via katalog, väljer nu att att satsa på ett långsiktigt tv-koncept.
Bakom kampanjen står reklambyrån Ahlstrand & Wållgren.


Ämnen i artikeln:

Ahlstrand & Wållgren

Cellbes ingår i Consortio Fashion Group där även Bubbleroom och Halens finns. TV4 blir primär kanal för företagets nya tv-reklam. Det är Ahlstrand & Wållgrens första kampanj för Cellbes.

– Det är otroligt spännande för oss att synas utanför våra existerande kanaler. Vi har fantastiska kunder som är lojala och återkommande. Men vi känner att det finns fler människor där ute som skulle älska oss men de känner bara inte till oss. Därför har vi valt att göra den här satsningen, säger Anna Grahm, marknadschef på Cellbes.

Ulf Ahlstrand, vd på Ahlstrand & Wållgren:

– Vårt uppdrag var att ta fram ett långsiktigt TV-koncept för Cellbes samtliga marknader. Den första kampanjen i konceptet har fokus på Sverige. Utmaningen har varit att hitta nerven i Cellbes, att förmedla det som gjort de så framgångsrika till ännu fler människor med en unik egen röst.

Byrån har i överigt kunder som Philips TV Norden, plantagen för Norden. Lloyds apotek. Nobia kök  (tre varumärken: Marbodal, Sigdal, Parma), Elgiganten med fokus på vissa  svenska projekt samt strategi.

Ämnen i artikeln:

Ahlstrand & Wållgren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News