Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Medieval
Publicerad: 8 augusti 2014, 07:09
SCA:s medieval – en tv-serie.
Det globala hygien- och skogsindustriföretaget SCA gör en tv-serie om den SCA-sponsrade kvinnliga besättningen i Volvo Ocean Race. Serien, som produceras av Strix, ska säljas på ett trettiotal marknader, skriver DI. I Sverige ska serien sändas på en tv-kanal i höst, men vilken det blir är ännu inte offficiellt.
Team SCA i Volvo Ocean Race består av 14 kvinnor från Storbritannien, USA, Schweiz, Australien och Nederländerna.
Nu blir teamets förberdelser inför tävlingen tv-serie, producerad av Strix. Serien ska säljas till ett trettiotal länder och snart visas den i Sverige.
– Många kopplar fortfarande SCA till skogsindustrin och få vet om att vi är ledande inom hygienartiklar och att 80 procent av våra konsumenter är kvinnor. Den här tävlingen är en bra plattform för att nå ut med det, och med ett kvinnligt team kan vi inspirera både internt och externt, säger Josephine Edwall Björklund, som ansvarar för seglingen i SCA:s koncernledning.
Deltaghandet i tävlingen beräknads kosta SCA 150 miljoner kronor för enbart den spotsliga delen. Till det komemr stora marknadsföringsinsatser.
Magnus Helander