Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Scandic skapar Stockholmsguide med hjälp av lokala profiler

Publicerad: 14 Juni 2017, 09:43

Scandic lanserar Downtown Hotspots där resenärer får känna Stockholm genom stockholmarna. 18 lokala profiler, med specifik kunskap inom olika intresseområden har valts ut för att skapa personliga guider till fem av sina favoritplatser i Stockholm.


Ämnen i artikeln:

Influence Marketing

Downtown Hotspots har tagits fram som ett första steg i öppningen av Downtown Camper som är Scandics tredje signaturhotell i Stockholm. Genom Downtown Hotspots vill hotellet erbjuda en digital reseguide som anpassats till nutidens sätt att resa och som baseras på lokalbefolkningens egna erfarenheter, tips och berättelser om sin stad.

Bland de 18 profilerna som delar med sig av lokala platser, märks bland andra den prisbelönta gastrobartendern Johan Evers, vintagejeans-experten Viktor Fredbäck, programledaren Daniel "Daniel Paris" Afshinnejad och spökkonnässören Petter Inedahl.

– Downtown Hotspots guidar dig till de genuina barerna i stan för en cocktail, Stockholms mest hemsökta platser och de gömda butikerna där du hittar unika vintagejeans. Vi vill visa Stockholm från insidan och skapa tillfällen för interaktion och gemenskap mellan resenärer och lokala invånare, säger Mette von Schack, Marknadsansvarig på Downtown Camper by Scandic i ett pressmeddelande.

Tre trender har drivit fram Downtown Hotspots. Dels människors vilja att ta del av lokalbefolkningens lokala kunskaper och erfarenheter, dels vår längtan efter nya upplevelser och slutligen användningen av ny teknik på resan. Enligt siffror från Facebook på uppdrag av Deloitte, kopplar 83 procent av resenärer upp sig på internet under semestern, de flesta via smartphone.

– Vi använder poddar som resesällskap, Instagram för inspiration och Google Maps för att navigera oss på resmålet. Resenärer har aldrig varit så uppkopplade som i dag och söker efter autentiska upplevelser. Det ville vi ta fasta på genom att skapa en ny typ av reseguide som utgår från resenärernas önskemål och behov, säger Mett von Schack.

Alla guider i Downtown Hotspots finns att ta del av på Google Maps och kan laddas ner som podcast.

Ämnen i artikeln:

Influence Marketing

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.