Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag09.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Schibsteds satsning: lokala natives

Publicerad: 11 Oktober 2016, 09:07

Intresset för native advertising växer. Nu erbjuder Schibsted det på lokal nivå.


Ämnen i artikeln:

AftonbladetNative AdvertisingSchibsted

Först ut i Schibsteds lokala nativesatsning är Fastighetsbyrån i Stockholm och Göteborg som har kört i två veckors tid. Det nya erbjudandet möjliggör för annonsörer att nå ut med anpassade budskap på de lokala marknaderna.

– Efter dessa lyckade tester känns det väldigt kul att nu kunna erbjuda alla kunder en geostyrd nativeprodukt på Aftonbladet. Vi jobbar ständigt med att vässa oss och hålla högt tempo i vår utveckling, kommenterar Josefine Kvarnström, chef för Schibsted Content Studio.

Annonserna syns både på Aftobladets mobil- och desktopsajt. Sedan tidigare har de testat lokalt redaktionellt innehåll som är anpassat efter var läsarna kommer ifrån.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.