tisdag7 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Schibsteds satsning: lokala natives

Publicerad: 11 oktober 2016, 09:07

Intresset för native advertising växer. Nu erbjuder Schibsted det på lokal nivå.

Ämnen i artikeln:

SchibstedNative AdvertisingAftonbladet

FT

Fredrik Thambert


Först ut i Schibsteds lokala nativesatsning är Fastighetsbyrån i Stockholm och Göteborg som har kört i två veckors tid. Det nya erbjudandet möjliggör för annonsörer att nå ut med anpassade budskap på de lokala marknaderna.

– Efter dessa lyckade tester känns det väldigt kul att nu kunna erbjuda alla kunder en geostyrd nativeprodukt på Aftonbladet. Vi jobbar ständigt med att vässa oss och hålla högt tempo i vår utveckling, kommenterar Josefine Kvarnström, chef för Schibsted Content Studio.

Annonserna syns både på Aftobladets mobil- och desktopsajt. Sedan tidigare har de testat lokalt redaktionellt innehåll som är anpassat efter var läsarna kommer ifrån.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev