Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Medieval
Publicerad: 17 mars 2014, 08:01
SDs presschef Martin Kinnunen avslöjar budgeten för partiets tv-reklamköp
Foto: Sverigedemokraterna
Sverigedemokraterna satsar sex miljoner plus produktionskostnader på politisk reklam i TV4 inför EU- och riksdagsvalet.
Ämnen i artikeln:
TV4Alla partier erbjuds att köpa lika mycket reklamtid på TV4 inför EU- och riksdagsvalen. SD har valt att köpa så mycket som de får. Det innebär två miljoner inför EU-valet och fyra miljoner till riksdagsvalet.
– Vi bokade med TV4 vid årsskiftet, säger SDs presschef Martin Kinnunen till Dagens Nyheter.
Till det tillkommer produktionskostnaderna för de två reklamfilmer som ska produceras till riksdagsvalet och den film som just nu görs till EU-valet.
2010 vägrade TV4 att visa SDs valfilm och sände den först efter att den reviderats och klippts om.
När det gäller innehållet i de kommande filmerna säger pressansvarige Magnus Törnblom till Dagens Nyheter:
– Vi gör ingen skillnad på något politiskt parti. Alla får samma erbjudande och har exakt samma möjligheter, sedan kommer vi för alla partier och alla filmer som skickas in göra en bedömning om de följer våra riktlinjer och gällande regler.
Krister Berntsson
Ämnen i artikeln:
TV4