torsdag23 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

SF Bio byter ut sin slogan

Publicerad: 26 februari 2016, 10:05

SF Bio marknadsför nya sloganen med filmer.

Foto: Youtube

SF Bio byter ut sitt varumärkeslöfte ”Film är bäst på bio” med hjälp av reklambyrån Ruth.

Ämnen i artikeln:

RuthSF Bio

Julia Lundin

julia.lundin@resume.se


”Film är bäst på bio” har rullat i ett antal år, men nu är det alltså dags att skrota sloganen som syns på biodukarna. Den nya blir ”Det finns alltid en anledning att gå på bio”. Målet är att visa att bio är det bästa fritidsnöjet.

– Att ”film är bäst på bio” är fortfarande i högsta grad sant, men vi har känt ett behov av att hitta ett budskap som fokuserar på hela upplevelsen som idag är så mycket mer än bara en filmvisning. Vi konkurrerar inte med andra sätt att se film – vi konkurrerar med andra upplevelser. Vi är helt enkelt ett fritidsnöje bland många andra som tävlar om biobesökarnas tid, säger Helena Eklund, marknadschef på SF Bio, i en kommentar.

Varje år görs cirka 17 miljoner biobesök. Det nya löftet ska få trenden att stanna där. Konceptet har arbetats fram tillsammans med SF:s reklambyrå Ruth. Samarbetet har hållit i sig i åtta år.

– Det finns alltid en anledning att gå på bio” ger oss helt nya möjligheter att kommunicera. Och inte minst hjälper det oss att påminna om biobesöket som den självklara fritidsaktiviteten, säger Henrik Täppmark, creative director på Ruth.

Det nya löftet ska introduceras med hjälp av fem filmer som visas i SF Bios egna kanaler

Arbetsgrupp SF Bio:
Helena Eklund, Marknadschef
Jenny Öhman, Marknadskoordinator

Ruth:
Linn Sundqvist, Art director
Jakob Fagerström, Art director
Dan Göransson, Copywriter
Henrik Täppmark, Creative director
Carina Ceder, Produktionsledare
Jesper Månsson, Produktionsledare
Katarina Selley, Projektledare
Annika Carstedt, Kundansvarig/strateg

Thelma & Louise:
Simon Vahlne/Regissör
Linus Eklund/DoP
Martin Grimlund/Produktionsledare
Leila Falkenberg/Exekutiv Producent
Sound-design/Red Pipe

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev