Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Shakira släpper ny låt — i yoghurtreklam

Publicerad: 13 mars 2014, 09:17

Shakira i djungeln

Superstjärnan Shakira släpper ny låt i Activias första globala kampanj innan hennes eget album släpps. Och låten heter misstänkt likt kampanjnamnet.


I reklamfilmen, som är statskottet för den nya kampanjen, spelas Shakiras låt "Dare (La la la)" som finns med på hennes helt nya album "Shakira" vilket släpps först den 25 mars.

Och som av en händelse har kampanjen ett namn snarlikt låten: "Dare to Feel Good".

För produktionen av filmen svarar Vinizius Young & Rubicam i Barcelona och regissören Jauma de Laiguana. Filmen ska visas i över 50 länder och får svensk premiär den 17 mars

Yoghurten Activia är det största varumärket i Danones produktportfölj där bland annat Proviva ingår. För att  uppdatera varumärket startar bolaget nu den första globala marknadskampanjen någonsin för Activia, där syftet är att fortsatt utveckla varumärkets positionering inom hälsosam livsstil.

Kampanjen omfattar TV, digital närvaro, print, utomhusaktiviteter, in-store och PR.

‒ Det här är inte bara den första globala kampanjen vi gör för Activia. Det är den största och mest sofistikerade satsningen på flera marknader samtidigt som Danone någonsin gjort, säger Iwo Zakowski, marknadsdirektör på Danone i Norden. Vi är stolta över stödet från en av världens främsta popstjärnor som vår officiella ambassadör. Ingen är bättre lämpad än Shakira att representera vikten av inre hälsa.

Kampanjen kommer att pågå under resten av året och får även ett omfattande PR-stöd, bland annat genom medierelationer, socialt engagemang, events och produktsampling.

Krister Berntsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News