Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

SJ:s chippbiljett blev en världssnackis

Publicerad: 13 September 2017, 07:33

Flera tidningar världen över har plockat upp SJ:s nya tjänst.

Som första resebolag i världen lanserade SJ i våras möjligheten att använda chippimplantat som biljett. Det internationella genomslaget har blivit stort.


Ämnen i artikeln:

SJInnovation

"The PR-gift that keeps on giving", så värderar SJ:s pr-avdelning effekten av innovationen. Sedan lanseringen i våras har företaget gjort en mängd intervjuer med internationella medier.

New York Post, International Business Times, BBC och Der Tagespiegel är bara några exempel på medier som plockat upp tjänsten. Inte sällan nämns lanseringen som ett exempel på Sverige som innovationscentrum.

I helgen gjorde BBC World ett inslag där pr-chefen Ray Stephan berättar i tekniken i The Travel Show, ett program som har en mångmiljonpublik.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

SJInnovation

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.