Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Sju minuter lång film visar människorna bakom Indiska

Publicerad: 7 Maj 2015, 10:54

Filmen ställer hantverkarna i centrum i stället för produkterna.

Indiskas kampanj "We fight for change" frontas av en sju minuter lång film. I filmen som är regiserad av Giants & Toys Maceo Frosts ger indiska hantverkare sin syn på sitt yrke och resonerar kring Indiskas varumärke. Bakom konceptet står DamnGoodAgency.


Ämnen i artikeln:

IndiskaGiants & Toys

Filmen spelades in under två   veckor i delstaten Rajastan i Indien.
Målet med filmen var att hitta människorna bakom produkterna och ställa dem i centrum,   istället för tvärtom.

– Utmaningen för mig var att hitta människorna som brann för sin   sak och kunde ge det där lite extra som bryter igenom tv:n.  Det var en väldigt rolig   produktion, exempelvis bilden med elefanten plåtade jag skateboard åkandes   baklänges mot trafiken i Jaipur, säger Maceo Frost i en kommentar.

Maceo Frost har en bakgrund som kortfilms-, musikvideo- och fdokumentärregissör. Han representeras   av produktionsbolaget Giants & Toys i Stockholm som även har regissörerna Jens Jonsson, Jesper   Ganslandt, Henrik Sundgren, Magnus Rösman, Linnea Roxeheim, Linus Johansson och Carl-Axel Wahlström i sitt stall.

Arbetsgrupp

DamnGoodAgency

Creative director Richard Westerståhl, planner Akis Palamidis
art director Fredrik Larsson & Mari Bergström, copywriter Sandra Bondesson, projektledare Claës af Burén, produktionsledare Isabella Seger.
Kund: Ylva Bergqvist, Indiska

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

IndiskaGiants & Toys

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.