Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Medieval
Publicerad: 3 februari 2017, 09:30
MSC:s kampanj i tunnelbanan.
Fisk blir allt mer populärt i rätter som tacos, burgare och pizza. Det tar MSC och reklambyrån Futurniture fasta på i sin nya kampanj.
Miljömärkningen MSC (Marine Stewardship Council) strävar efter ett mer hållbart fiske. Nu vill de få fler svenskar att handlar fisk som har just deras märkning.
– Vi har idag 51 procents kännedom vilket är bra men vi vill nå ännu högre. Det är viktigt att alla som äter fisk får veta att det finns ett hållbart alternativ så de kan göra sina egna miljömedvetna val, säger Linda Sörnäs, kommunikationschef för MSC i Skandinavien och Östersjöregionen i ett pressmeddelande.
Kampanjen syns just nu i bland annat tunnelbanan och sociala medier.
– Genom att använda ett sprängskissmanér kunde vi med bara en bild ge ett snabbt recept och inköpslista på samma gång, säger Maria Lindroos, AD på Futurniture.
Arbetsgrupp:
Pelle Bergström, fotograf
Maria Lindroos, AD
Linus Blom, copywriter
Amanda Wennö, digital PR
Sofie Hederstierna, filmproducent
Andreas Slättner, original
Arvid Johansson, digital designer
Fredrik Nilsson, CD
Jakob Lind, projektledare
Ida Torkkeli, produktionsledare.
Fredrik Thambert