Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medieval

Skickar över pengar till kunderna – innan de handlat

Publicerad: 11 April 2016, 12:15

Pause ger kunderna pengar via Swish.

Elektronikkedjornas rykte är i botten på grund av sina reabluffar. Nu ger sig Pause Ljud & Bild in i debatten.


Ämnen i artikeln:

ReklamkampanjÅkestam HolstSwishPause Ljud & BildFredrik Hjelmquist

I såväl Sverige som internationellt har butikskedjor påkommits med reafusk. Exempelvis har de höjt priserna för att sedan sänka dem till normal nivå under "rean". I andra fall har de helt sonika märkt upp varor med "rea" trots att priset är det ordinarie. Och vem har inte varit med om att kampanjvaror har sålt slut på nolltid?

Pause Ljud & Bild i Stockholm säljer varor av det mer exklusiva snittet. Trots det känner de sig påverkade av elektronikbranschens nedsvärtade anseende. Därför lanserar de nu kampanjen "En ovanligt ärlig rabatt".
– Rabatten skickar jag via Swish i förhand till folk. Du som är kund hos Pause, håll utkik på Swish i april. Bra kunder och produkter förtjänar bra rabatter, och framförallt ärliga rabatter som de kan lita på, säger vd:n Fredrik Hjelmquist i en kommentar.

Att skicka ut pengar till folk - utan att de köpt något? Om du inte kan lita på sina kunder, vem kan du då lita på, frågar butiken retoriskt.

Pause Ljud & Bild har flera gånger prisats för sin innovativa marknadsföring. Bakom kampanjen står Åkestam Holst.

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.