Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Skippade modepressen – en digital höstsuccé

Publicerad: 8 september 2016, 12:53

MQ gjorde det strategiska valet att inte visa mot press utan att istället förflytta visningsmomentet och presentationen av höstkollektionen direkt till slutkonsument. Den digitala visningen har hittills fått 1,5 miljoner unika visningar.


Ämnen i artikeln:

ModeModeveckan

Digitaliseringen och ett allt snabbare flöde vill kunden inte vänta ett halvår: see now - buy now gäller. Frågan var ett av diskussionsämnena under Stockholm Fashion Week förra veckan och har även varit uppe på agendan internationellt.

MQ:s höstkollektion AW16 presenteras genom en digital modevisning på hemsidan. Med en ny inramning och en ny platform vill kedjan låta kunden sitta front row. På den specialbyggda kampanjsidan Front Row/Backstage bjuder MQ in sina kunder att genom sina skärmar uppleva en modevisning utöver det vanliga på första rad. Backstage kan man ta del av behind the scenes material, inspiration och tips samt köpa plagg direkt ur kollektionen.

– Utvecklingen av sociala medier och andra digitala plattformar har gjort det möjligt för oss att komma ännu närmare vår kund. Det är en utveckling vi uppskattar och måste ta till vara på, och bjuder därför in konsumenten till tillfällen som bara tidigare varit avsett för press, säger Jens Axelsson, nytillträdd marketing & omnichannel manager på MQ  i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp

Ansvarig MQ: Louise Lindblom

Byrå: Ibeyostudio

Kundansvarig & Projektledare: Andreas Sjöstrand
Regi & Art Direction: Joakim Lundin
AD-assistent: Jussi Johansson
Produktionsbolag

Studio CA
Fotograf: Dan Sjunneson & David Thunander
Klippning: David Thunander
Assistenter: Sarah Wärting, Tove Wall Dyrting, Jesper Sundman

Setdesign
Joann Tan studio
Cilla Winbladh

Styling
Stylist: Linn Hägglund
Assistent: Anna Sundelin
Link Details
Hår: Philip Fohlin
Make up: Johanna Sylvan
Casting: Caroline Alm
Musik: Gustav Fagring

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

ModeModeveckan

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.