Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag15.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Skistar hoppar på Tindertåget

Publicerad: 12 Februari 2020, 13:01

Med två dagar kvar till alla hjärtans dag gör Skistar debut på dejtingappen Tinder.


Ämnen i artikeln:

SkistarTinder

Sedan Tinders intåg i Singelsvenskarnas vardag har annonsörer försökt hitta naturliga sätt att hoppa på plattformen. Med två dagar kvar till alla hjärtans dag blir Skistar det senaste varumärket att pröva sin Tinderlycka. Mellan den 12 och 16 februari kommer de ha tre ”profiler” på dejtingappen: för Sälen, Åre och Vemdalen.

– Dessa tre skidorter är landets mest populära; Sälen störst, Åre näst störst och Vemdalen Sveriges tredje största. De kompletterar varandra som skidorter och tilltalar många olika gäster. Vi har nu personifierat skidorterna på dejtingappen Tinder utefter vardera skidorters viktigaste kännetecken, säger Linda Morell, PR-chef på Skistar, i ett pressmeddelande.

Målet med kampanjen är att driva trafik till Skistars egna sajt. Bakom kampanjen ligger Perfect Day.

Skidorterna har även fått varsinn ”bio”:

Sälen

”Jag är oftast den första många tänker på när det kommer till många härliga åk. Det beror nog mycket på att jag har ett rykte av mig att vara älskvärd och ha en välkomnande famn - för allt o alla.”

Åre

”Jag letar inte efter något seriöst just nu, men ryktet säger att det bara finns en som jag i hela landet eller förresten i hela världen. Några säger till och med att jag är lite av en kändis. De flesta känner igen mig från världscuptävlingar och internationella resemagasin.”

Vemdalen

”Jag föredrar en aktiv och modern livsstil. Därför försöker jag ständigt uppdatera mig själv och stort fokus har jag lagt på mitt liftsystem. En sväng med mig och du är fast! Jag kan dock vara liiiite för snabb till toppen, men lovar att du kommer njuta på vägen.”

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

SkistarTinder

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.