Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Skojättens nya giv – bacon

Publicerad: 23 Juli 2014, 08:41

Kampanjbild

I startar den årliga upplagan av "Reebok Crossfit Games". För att fira detta inträder sportvarumärket ett nytt affärsområde – bacon. Nytänkandet kommer från reklambyrån Venables Bell & Partners. Det rapporterar AdAge.


Ämnen i artikeln:

Reebok

Reebok lanserar sin egen produktserie med bacon. Det här är det första resultatet av samarbetet med reklambyrån Venables Bell & Partners som tog hem kontot i mars.  

Syftet är att locka smaklökarna i crossfit-communityn där Paleo-dieten, med bacon som en av basvarorna, har blivit en trend.  

Reebok kommer också gicka ut en egen food truck under eventet för att erbjuda besökarna på "Reebok Crossfit Games" bacon.  På sociala medier kommer Reebok att lägga ut en hemlig meny och de som beställer varorna kan vinna priser.

Alla som vill kan följa händelseutvecklingen  under hashtagen #reebokbacon och på Reeboks kampanjsida.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Reebok

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.