Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag05.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Skruf uppmanar folk att klaga på snuset

Publicerad: 22 Januari 2015, 15:06

Sammanställde klagomål för att få in sådana själv.

Foto: Skärmdump.

Svenskarna klagade överlägset mest på andra personer. Det har snusföretaget Skruf kommit fram till när de analyserat svenska twittrares vanligaste missnöjesämnen på sajten Klagokvitter.se. Tilltaget är en kampanj för att få kunderna att klaga mer på snuset.


Ämnen i artikeln:

Medieval

Det är under julen som Skruf mätt svenskarnas klagomål på Twitter. Hela 37 procent handlade om andra människor som gjort något de stör sig på. På andra plats kommer Sociala medier med 12 procent.

– Från början var vi nyfikna på att se vad svenska twittrade klagade över när det kommer till snus. Men då det visade sig vara försvinnande få som faktiskt klagade på snus startade vi kampanjen "Klaga mera". Genom den vill vi att fler ska berätta vad de faktiskt tycker så att vi kan bli bättre, säger Jonas Ydén, marknadschef på Skruf, i ett pressmeddelande.

Totalt har 6 593 tweets analyserats. I samband med kampanjen lanserar Skruf även sajten snuskvalitet.se där de uppmanar svenska snusare att dela med sig av sina åsikter om produkterna.

Det klagade svenskarna på:
1. Andra personer 37 %
2. Sociala medier 12 %
3. Politik och politiker 11 %
4. Julklappar 10 %
5. Mat 8 %
6. Krogen 8 %
7. Julen 8 %
8. Stress 7 %
9. Sverige 5 %
10. Barn 4 %

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

Medieval

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.