Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medieval

Smälter ned sitt bronslejon till tatueringsbläck

Publicerad: 20 Juni 2016, 13:35

Vill du uppleva hur det känns att vinna i Cannes Lions? Det tyska bolaget Bubbles Film gör det möjligt – på ett permanent vis.


Ämnen i artikeln:

Cannes LionsCannes Lions 2016

För tre år sedan var produktionsbolaget Bubbles Film med och vann ett bronslejon för filmen "Pedro" tillsammans med Volkswagen. Nu har det blivit dags att plocka ned statyetten från hyllan och göra om den till något glädjande för andra.

Bolaget har nämligen smält ned hela lejonet för att kunna extrahera kopparmetallen. Den har sedan pulveriserats och blandats ned i särskilt tatueringsbläck med det passande namnet "Award Ink".

Bubbles Film kommer att befinna sig på plats utanför hotell Carlton i Cannes under slutet av veckan. Där kommer de att tatuera festivalbesökare som har lust att få känslan av att vinna brons ingraverad i huden.
– Alla vill gå hem med ett lejon, men endast ett fåtal får chansen. Vi har ett, så vi tänkte: "varför inte dela det med resten av världen?", säger vd:n Barbara Kranz till Adweek.

Här nedan kan du se filmen om stuntet, samt VW-kampanjen som föranledde bronset.

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.