Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Medieval
Publicerad: 2 Oktober 2015, 12:12
Denna uppdatering kan snart ses som annonsformat.
Snapchats senaste uppdatering ”Lenses” var mer än bara en rolig grej. Nu ska mediet börja designa linser åt företag som önskar marknadsföra sig. Priset? 6,3 miljoner under en högtid.
Snapchats uppdatering med animerade selfies, såsom att kräkas regnbågar och nådde stor uppståndelse globalt. Men det fanns en annan tanke bakom släppet – ett nytt annonsformat. Nu vill Snapchat sätta varumärken på ditt ansikte, skriver Financial Times idag.
Planen är att göra annonsformatet tillgängligt till högtiden Halloween i slutet av oktober. Företaget ska då designa stickers för företag och studios i Hollywood blir sannolikt de första att annonsera.
Enligt Financial Times ska formatet kosta 750 000 dollar, vilket motsvarar cirka 6,3 miljoner kronor – under en dag. Då når man som företag hela användasbasen under en högtidsdag såsom Halloween och Thanksgiving. En vanlig dag ska formatet kosta 450 000 dollar, motsvarande 3,8 miljoner kronor.
En talesperson för Snapchat säger:
”Sponsrade linser tillåter Snapchatters att uttrycka sig och få kontakt med varumärken på ett riktigt kreativt och dynamiskt sätt.”
Det här skulle bli den fjärde intäktskällan för Snapchat. Sedan tidigare har de Discover, annonserna placerade i ”Daily stories” och att ta betalt för att spela upp ett meddelande igen.
Snapchat är idag värderat till över 130 miljarder kronor.