Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag16.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Snickers byter ut varumärket mot symtom på hunger

Publicerad: 22 September 2015, 08:04

Snickers går samma väg som andra varumärken och byter ut varumärkesnamnet på förpackningarna mot 21 symtom på hunger. Bakom kampanjen ligger BBDO New York.


Ämnen i artikeln:

BBDODesignSnickers

Tillskillnad från de namn på flaskorna som Coca-Cola lanserade för några år sedan spelar Snickers på svart humor. Snickers vill att du ska dela på chokladbarsen med vänner, men helst när de är irriterande på grund av sin hunger.

De 21 specialutformade barsen finns det några som är klart nedsättande. Till exempel kan du ge polarna en Snickers med ord som skranglig, förvirrad, irriterande, otålig och gnällig. Men också mer positiva som rebellisk, dramatisk och prinsessa.

BBDO New York har också tagit fram en reklamfilm för nätet där en telefonist sköter en linje som tar emot samtal för att dela ut förolämpande godis till de som behöver.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

BBDODesignSnickers

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.