Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Medieval
Publicerad: 18 februari 2016, 12:32
Snickers devis lyder "You´re not you when you´re hungry". Nu vidareutvecklar de konceptet genom att visa vad hunger gör med reklammakare.
I Sports Illustrades stora baddräktsnummer har Snickers köpt reklamplats på två ställen i tidningen. För att passa in i konxten har de placerat en kvinnlig modell i tropisk strandmiljö, med ett budskap som ligger i linje med varumärkets välkända reklamkoncept.
I den första annonsen har Snickers gjort en annons där man helt uppenbart ser "tabbarna" i retuscheringen. Bland annat har modellen en hand på axeln och naveln på helt fel ställe. Budskapet: "Photo retouchers get confused when they´re hungry".
Den andra annonsen visar en modell som hamnar mitt i en sandstorm. Istället för retuschören är det här maskinoperatören som klantar sig på grund av hunger.
Byrån som ligger bakom kampanjen är BBDO New York.
Fredrik Thambert