Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Snickers gör annonstabbar till köpargument

Publicerad: 18 Februari 2016, 12:32

Snickers devis lyder "You´re not you when you´re hungry". Nu vidareutvecklar de konceptet genom att visa vad hunger gör med reklammakare.


Ämnen i artikeln:

Sports IllustratedReklamkampanjSnickers

I Sports Illustrades stora baddräktsnummer har Snickers köpt reklamplats på två ställen i tidningen. För att passa in i konxten har de placerat en kvinnlig modell i tropisk strandmiljö, med ett budskap som ligger i linje med varumärkets välkända reklamkoncept.

I den första annonsen har Snickers gjort en annons där man helt uppenbart ser "tabbarna" i retuscheringen. Bland annat har modellen en hand på axeln och naveln på helt fel ställe. Budskapet: "Photo retouchers get confused when they´re hungry".

Den andra annonsen visar en modell som hamnar mitt i en sandstorm. Istället för retuschören är det här maskinoperatören som klantar sig på grund av hunger.

Byrån som ligger bakom kampanjen är BBDO New York.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.