Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag26.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Son och far Falkman i Ica:s nya reklamfilm

Publicerad: 3 Oktober 2016, 10:51

Jacob och Loa Falkman

I Icas senaste reklamfilm ser vi Jacob Falkman i rollen som en ung Ica-Stig. Filmen görs för att uppmärksamma livsmedelskedjans sponsorskap av Rosa Bandet.


Ämnen i artikeln:

KingLoa FalkmanReklamkampanjICAICA-StigRosa Bandet

ICA stödjer Rosa Bandet och därför har reklamfilmen ett lite annorlunda uttryck denna vecka. Istället för det lättsamma manéret ägnas filmen åt bröstcancer för att bidra till Rosa Bandet-kampanjen och svensk cancerforskning. Tittarna får en tillbakablick till Stig som ung och en förklaring till Stigs engagemang i Rosa Bandet.

Rollen som den unga Stig spelas av Loa Falkmans son Jacob Falkman.

– Att gå i pappas fotspår är fantastiskt då jag har levt i teatermiljö sedan barnsben. Att göra en reklamfilm tillsammans med pappa som berör en så viktig fråga som bröstcancer gör att det känns extra bra, säger Jacob Falkman.

Ica har stöttat Rosa Bandet sedan starten 2003. Förra året samlade livsmedelskedjan tillsammans med kunderna in 42 miljoner kronor till Cancerfonden för att bidra till forskningen. I år är målet att samla in minst lika mycket pengar under Rosa Bandet-kampanjen. Bröstcancer är den vanligaste cancerformen bland kvinnor i Sverige och i världen vilket gör det till ett viktigt ämne. Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj pågår under hela oktober månad.

– Vi hoppas att filmen ska visa att bröstcancer berör många. Att göra en allvarlig film när det berör en så viktig fråga som cancer känns angeläget. Att det är första gången som far och son Falkman gör samma roll och spelar i samma film hoppas vi ska bidra till ytterligare uppmärksamhet, säger Mats Liedholm, marknadsdirektör ICA Sverige.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.