Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag28.02.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Spelbolaget gör ”Bojan och Sorans Sverige”

Publicerad: 26 April 2016, 11:46

Bojan Djordjic och Soran Ismail gör reklam för NordicBet.

I fem avsnitt kommer Soran Ismail och Bojan Djordjic resa Sverige runt och prata fotboll. Bakom webb-tv-satsningen står NordicBet.


Ämnen i artikeln:

FotbollMindmakers PRBrand New ContentSoran IsmailNordicBet

Komikern Soran Ismail och ex-fotbollsproffset Bojan Djordjic har salgit sina påsar ihop tillsammans med NordicBet. I en fem avsnitt lång miniserie träffar de fotbollsentusiaster över hela landet som brinner för sporten. Exempelvis Parkalompolo IK som är Sveriges nordligaste fotbollslag, och som reser 840 mil per år för att spela i Division 4.

– Fotboll är djupt rotad i den svenska folksjälen och det är fantastiskt roligt att få träffa människor som delar passionen och att få göra djupdykningar i vad som gör fotbollen så underbar, säger Soran Ismail i en kommentar.

Avsnitten produceras av Brand New Content och kommer att lanseras på NordicBets YouTube-kanal varje tisdag i fem veckor. Mindmakers PR är också inblandade i konceptet.
– Vår ambition är att vara bäst i branschen på den lokala sporten och jag tycker att den här serien förmedlar den passion som vi delar med vår målgrupp. Det känns väldigt kul att få genomföra denna serie med Bojan och Soran som bägge brinner för fotboll lika mycket som vi och det gör dem förstås till fantastiska ambassadörer för NordicBet, kommenterar Dennis Kjellin, Marketing Specialist NordicBet Sverige.

Här nedan kan du se första avsnittet.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.