Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag01.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Sponsorn DHL skapar webbshop – intäkterna går oavkortat till flick- och tjejhockey

Publicerad: 15 Oktober 2020, 08:18

Som en del av huvudsponsorskapet för den svenska damhockeyligan lanserar DHL ligans helt nya webbshop som ska bygga damhockeyn framåt.


Ämnen i artikeln:

SponsringDHL

DHL är huvudsponsor till både SHL och SDHL och i dagsläget går tre kronor för varje privatsålt paket direkt till damhockeyligan. Utöver det bidrar logistikföretaget med viss affärsutveckling, logistik, kommunikation och marknadsfrågor – allt för att ligan ska kunna ta nästa steg och växa ytterligare.

Webbshopen är ett exempel på affärsutveckling och en av flera satsningar som under säsongen ska ge fokus på ligan och nästa generations spelare.

– Jag känner ärligt talat inte till någon annan webbshop där samtliga intäkter så tydligt och oavkortat går till en god sak, säger Mikael Stange, marknadschef på DHL E-Commerce Solutions, den del av logistikjätten som jobbar med e-handel som tillägger att det här bara är en av kommande satsningar för att locka fler tjejer att spela hockey.

Som sponsor har DHL hjälpt SDHL med samtliga delar av projektet, från projektledning till utvecklingsarbete och har, naturligtvis, sett till att det är fri frakt på alla beställningar.

Alla intäkter under säsongen går direkt till en pott hos damhockeyligan SDHL, där samtliga kronor och ören efter en ansökningsprocess ska delas ut till olika flickprojekt.

– Det här betyder otroligt mycket för oss. Dels att vi kan sprida världens bästa damhockeyliga ytterligare, men också för att det är ett sånt tydligt fokus på nästa generations ligaspelare. Detta är verkligen för framtiden, säger Angelica Lindeberg, kommersiell chef på SDHL i en kommentar. 

DHL har varit den svenska damhockeyligans huvudsponsor sedan förra året..

– Vi har varit en underdog på den svenska e-handelsmarknaden. Nu hoppas vi kunna hjälpa svensk damhockey växa lika mycket som vi lyckats med, säger Mikael Stange.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

SponsringDHL

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.