Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Spotify lyfter fram de anställdas musiksmak i stor kampanj

Publicerad: 7 December 2015, 07:49

Det har blivit dags att summera musikåret 2015. Spotify gör det genom en stor kampanj för deras tjänst "Year in music" där den egna personalen får synas.


I dag går Spotifys kampanj live. Det är den största sedan starten 2008, och i den möter vi åtta av bolagets anställda som presenterar sina musikår.

– Musikåret 2015 har varit ett helt fantastiskt år med några av de största låtarna, artisterna och albumen i Spotifys historia. Som ett litet tack vill vi nu ge alla 75 miljoner musikälskare världen över chansen att ta reda på hur deras lyssnade sett ut under det gångna året och enkelt dela sitt musikår med vänner och bekanta, säger Malin Cumzelius PR-ansvarig på Spotify, i en kommentar.

I år tar Spotify ut tjänsten "Year in music" större än någonsin. Användarna kan bland annat ta reda på sitt personliga musikår på Spotify, tillsammans med de mest populära artister, låtar, album, kulturella händelser och trender under året som gått.

Kampanjen kommer gå tungt online via sociala medier. Nytt är att Spotify kommer att synas på de digitala skärmarna i tunnelbanan runt om i Stockholm samt även på digitala skärmar på Stureplan.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.