Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag28.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Spotify och Sonos hyllar svensk kreativitet med utställning

Publicerad: 7 April 2017, 11:28

Göran Kling och Ida Klamborn ingår i utsträllningen.

Foto: Frida Vega Salomonsson

De båda musikvarumärkena gör gemensam sak – porträtterar svenska kreatörer i fotoutställning.


Ämnen i artikeln:

SpotifyReklamkampanjNinni LindertzSofie Grant

Sverige hyllas ofta för sin kreativitet runt om i världen. Nu smickrar Spotify och Sonos våra egon ytterligare genom en utställning där fem framgångsrika kreatörer porträtteras av fotografen Frida Vega Salomonsson.

Dessa är producenten och låtskrivaren Amr Badr, modedesignern Ida Klamborn, smyckesdesignern Göran Kling, regissören Rojda Sekersöz och konstnären Johanna Burai. De delar även med sig av en varsin spellista.
– Sverige är i framkant när det kommer till att konsumera musik digitalt, och att vi lyssnar på mycket musik kanske är en av anledningarna till att Sverige är ett så pass framgångsrikt land sett till olika typer av skapande. Förhoppningsvis kan musik leda till att fler nytänkande och banbrytande talanger inom olika populärkulturella områden äntrar internationella scener framöver, säger Sofie Grant, kommunikationschef för Spotify i Norden, i en kommentar.

Utställningen visas digitalt från den 21 april. Under en vecka, mellan den 21-30 april, visas porträtten upp exklusivt i lyssningsloungen på konsthotellet At Six i Stockholm.
– Tillsammans med Spotify hyllar vi kreatörer i framkant och gestaltar deras musikintresse, på så sätt hoppas vi kunna inspirera fler människor till skapande och fylla fler hem med musik, säger Ninni Lindertz, marknadschef på Sonos i Norden.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.