Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag05.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

SSAB gör konsumentkampanj –vill få fler att jobba för ett fosilfritt Sverige

Publicerad: 5 Februari 2019, 09:14

Industrijätten SSAB står för tio procent av Sveriges koldioxidutsläpp och ska bli världens första fossilfria stålproducent. Nu vill företaget få fler samhällsaktörer att sluta upp bakom omställningen genom b2c-kampanj utomhustavlor och i printannonser.


Ämnen i artikeln:

SSAB

Under februari-april satsar SSAB på en informationskampanj utomhus och i affärspress. Utöver traditionella medier satsar industribolaget på närvaro under mässor och i sociala medier under våren.

Det hör inte till vanligheterna att SSAB gör en konsumentkampanj. Bakgrunden är att SSAB i dag står för 10 procent av Sveriges koldioxidutsläpp och siktar på att bli världens första fossilfria stålproducent. Det ska ske genom ny teknik, och utvecklingsprojektet Hybrit, som ska ta fram stål med hjälp av vätgas istället för med kol.

– Denna hållbarhetsresa mot fossilfritt är en enorm utmaning som inte går att genomföra ensam. Med den här kampanjen vill vi berätta om vår resa och få med oss fler på tåget. Det är ett tillsammansprojekt både med de andra företagen i Hybrit, LKAB och Vattenfall, men också med övriga samhället, politiker, myndigheter, universitet och högskolor, säger Viktoria Karsberg, kommunikations- och varumärkeschef på SSAB i ett pressmeddelande.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

SSAB

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.