Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag30.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Stjärnsvenskens Muppet Show – i realtid

Publicerad: 1 Februari 2014, 21:50

Mupparna i 360i:s Super Bowl-film för Toyota.

Efter Super Bowl-succén i fjol – nu är Adam Kerj, svensk chefskreatör på 360i taggad till tänderna inför finalen i natt. Den här gången ska byrån ta Toyota till nya höjder – med hjälp av mupparna.


Ämnen i artikeln:

Adam KerjToyotaSuper Bowl

Adam Kerj och Dentsu-ägda byrån 360i jobbar för högtryck under Super Bowl-finalen i natt svensk tid. Allt sker live från en studio i Los Angeles, i realtid. Medan reklamfilmen för Toyota-modellen Highlander rullar kommer tittarna att kunna interagera med mupparna genom att twittra @Toyota med hashtagen #noroomforboring.

– Vi har även förberett en massa responsive content som vi kommer aktivera innan, under, efter matchen, säger Adam Kerj till Resumé.

Den klassika svenska kocken i Mupparna uttalar för övrigt Super Bowl ”Sferndy Boom”.

I fjol gjorde Adam Kerj och 360i Super Bowl-succé för kunden Oreo. Under det plöstliga strömavbrottet jobbade byrån extremt snabbfotat och tog på elva minuter fram en stilren annons  med copytexten: "You can still dunk in the dark".      Kexvarumärket  hade då omkring 31,5 miljoner fans på Facebook, annonsen fick  blixtsnabbt 12 000 retweets på Twitter.

Senare under fjolåret utsågs 360i till "Digital Agency of the Year" av amerikanska branschtidningen AdWeek.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Adam KerjToyotaSuper Bowl

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.