Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Stortrenden: företagspoddar

Publicerad: 3 Juni 2014, 09:10

Weibulls nya podd.

De ploppar upp som svamp i skogen. Att starta en podcast verkar vara den nya trenden hos företagen. Senast att ansluta sig till flugan är trädgårdsföretaget Weibulls.


Ämnen i artikeln:

ContentbyråerPodcastsContent Innovation

"Smaklöken" heter den nya podcasten där Weibulls tillsammans med byrån Content Innovation ska locka hemmaodlaren att lyssna på pratradio.  

– Vi tror att en podcast är ett bra sätt att sprida odlingskunskaper vidare till en yngre målgrupp. Nära 70 procent av de som lyssnar på podcasts är mellan 20 och 34 är, säger Andreas Leijon, vd på Content Innovation, i ett pressmeddelande.  

Programledare blir Julia Messelt, som tidigare hörts i SR:s "Morgonpasset" och synts i SVT:s Barnkanalen.  

– Det är frestande att tänka på rörlig bild så fort man pratar mat eller odling. Men i dag är de flesta av oss utsatta för ett visuellt överstimuli. Det ledde oss in på podcasten som kanal, säger Andreas Leijon.

Ett urval av andra företagspoddar
SEB:s "Private Banking Podcast"
Arlas och Sveriges Olympiska Kommittés "Arlas Idrottshjältar"
Svenskt Näringslivs "Sverige tar matchen"
Danske Banks "Kreditvärden"
Svenska Teknik & Designföretagens "Att vara Arkitekt"
Kungliga Tekniska Högskolans "KTH:s Podcast"

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.