Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag30.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Storytel kampanjar med "I Just Want To Be Cool"

Publicerad: 22 Juli 2019, 10:37

Gruppen består av bröderna Victor och Emil Beer och deras kusin Joel Adolphson.

Foto: Storytel

Ljudboksföretaget Storytel tar hjälp av humorgruppen I Just Want To Be Cool för att skapa nya historier i form av humorsketcher. Senare i år får dessutom en ny ljudboksproduktion premiär.


Ämnen i artikeln:

MedievalReklamYoutubeKampanjStorytel

I Just Want To Be Cool grundades av bröderna Victor och Emil Beer och deras kusin Joel Adolphson 2011. Sedan dess har trion producerat hundratals humorsketcher som har håvat in över 180 miljoner visningar på Youtube. De har även gjort serier på SVT och TV4 och sommarpratat i P1.

Nu tar ljudboksjätten Storytel hjälp av gruppen och deras storytelling för att nå barn och unga. I samarbetet ingår bland annat sex humorsketcher som, med start i augusti, kommer att släppas på I Just Want To Be Cools Youtube-kanal. Det kommer även bilda en egen bokklubb där de tipsar sina följare om böcker. Under slutet på 2019 släpps två ljudboksproduktioner där trion står för både manus och inläsning.

– Vi kände redan efter vår första möte med Storytel att vi passade tillsammans som handen i handsken. Eller hörluren i örat. Storytel förstår vår humor och vi är glada att de tror på oss, säger I Just Want To Be Cool i en kommentar.

Det är Splay One, som representerar IJWTBC, som har tagit fram koncept och strategi.

Storytel har idag 800 000 kunder i 17 länder.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.