Medieval
Stränderna som bortblåsta i Resfebers kommunikation
Publicerad: 22 september 2014, 20:09
Inga turkosa hav, palmer eller fötter mot horisonten. I CP+B:s första kampanj för Resfeber tar man nya grepp för att skapa uppmärksamhet och driva trafik till nylanseringen av omgjorda sajten.
Ämnen i artikeln:
CP+BI resebranschen kämpar många varumärken med låg kännedom och bristande lojalitet. Flera resesajter och flygbolag har dessutom samma produkterbjudanden och kunderna minns knappt var de bokade senaste resan.
De tre filmer som nu går upp är det första resultatet av samarbetet mellan CP+B och Resfeber som drog igång i våras.
– Det är lätt att visa fina bilder och skapa reslust, tricket är att folk ska minnas vart de ska ta vägen sedan. För att sticka ut i kategorin visar vi istället hur resenärer idag kan få precis den semester de vill ha. Oavsett om man vill kombinera besök på museum med nattklubbshäng eller shopping med hårdrocksfestival. Och vi tar avstamp där de flesta börjar sin resa - i sökfältet på nätet, säger Annica Brinck, senior copywriter på CP+B i ett pressmeddelande.
– Resfebers styrka är att kunna paketera resa och hotell till väldigt fördelaktiga priser och på den nya sajten presenteras de på ett sätt som tilltalar en något yngre målgrupp Tekniken bakom gör också att förstasidan är dynamisk och erbjudanden du möts av beror på vad du visat intresse för tidigare på nätet, allt för att ge så relevanta reseförslag som möjligt, säger Jeanette Holmén, marknadschef på Resia Travel Group i en kommentar. Filmerna går just nu i banners och som True Views på You Tube.
Projektgrupp
Creative Directors; Jonas Wittenmark och Tobias Carlson
Copywriters: Jonas Wittenmark, Tobias Carlson, Annica Brinck och Hannah Nachemson
Art Directors: Jonas Wittenmark, Tobias Carlson och Jakob Eriksson
Design: Andreas Panagiotopoulos
Motion Design: David Forss och Martin Nyberg
Producent: Jim Elfving
Projektledare: Anders Davidsson
Ljuddesign: Ljudbyrån