Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Styr taxibilen i New York från en digital skärm i Oslo

Publicerad: 19 december 2014, 09:15

För att lansera Norwegians senaste långdistansdestinationer genomförde flybolagets reklambyrå M&C Saatchi en interaktiv kampanj.


Ämnen i artikeln:

NorwegianM&C Saatchi

Arbetsgruppen monterade fast en specialanpassad interaktiv digital skärm i ett köpcentrum i Oslo. Sedan fick besökarna interagera i realtid med en Norwegian-designad taxi. I New York satt två män i taxibilen– och styrdes av den färdväg som bestämdes i Oslo.

Genom skärmen kunde folk kontrollera en 360 livestream kamera på biltaket och utforska staden som aldrig sover. Byråns chaufför, Dante, leverade intressanta historier, information och roliga anekdoter löpande.

På så sätt kunde folk hela tiden kunde njuta av färden – i realtid.  Kampanjens syfte var att kommunicera att New York City är närmare än någonsin med Norwegians direktflyg.

Kampanjen är framtagen av M&C Saatchi och produktionsbolaget Stopp.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

NorwegianM&C Saatchi

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.