Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Medieval
Publicerad: 17 februari 2014, 09:43
För första gången satsar internetresebyrån Supersavertravel på tv-reklam. Målet med den läspande kampanjen är att bli top-of-mind bland svenska online-resenärer.
– Trots vår ansenliga storlek är det många som ännu inte känner till oss. Det ska vi definitivt ändra på genom reklam med mycket hjärta och humor, fjärran från generiska sol-och bad-kampanjer, säger Marléne Wallberg, marknadsdirektör på Supersavertravel.
Reklamfilmerna är en följetång, bestående av totalt fyra filmer som utspelar sig i resebyråmiljö. Handlingen kretsar kring olika karaktärer på reseföretaget, bland annat en chef, en ekonom och en receptionist. Konceptet är framtaget i samarbete med reklambyrån Abby Norm.
Läspning och bokstaven S är den röda tråden i filmerna och normen i allt från voice over och dialog till pay off. Syftet är att etsa in Supersvartravels varumärke i medvetandet genom att använda ordet Super så ofta som möjligt.
– Målet är att på ett humoristiskt och annorlunda sätt pränta in vårt långa och ganska komplicerade namn i folks medvetande, säger Marléne Wallberg.
Reklamkampanjen hade premiär i söndags på TV4, Sjuan och TV4Play. Den visas sedan löpande på tv fram till i vår. Förutom tv-reklam ingår aktiviteter i sociala medier, radio och hemsidan i kampanjen.
Reklambyrå: Abby Norm
Produktionsbolag: Palladium
Regissör: Patrik Eklund
Krister Berntsson