Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

SvD kampanjar för långläsning

Publicerad: 5 Juni 2015, 11:02

SvD:s nya kampanj.

SvD Story är det nya formatet för långläsning hos Svenska Dagbladet. Det marknadsför de genom en kampanj signerad M&C Saatchi.


Ämnen i artikeln:

M&C SaatchiSvD

Kampanjen kommer att synas digitalt liksom i print och på utomhustavlor. Syftet är att marknadsföra den nya läsarupplevelsen som blandar långläsning med film och interaktiv grafik.

‐ SvD Story och digital premiumläsning på den nya sajten är en viktig kugge i vår flerkanalsstrategi. Den bygger lojalitet som är avgörande för vår affär, säger SvD:s vd Gunilla Asker i en kommentar.

Kampanjen är framtagen av M&C Saatchi tillsammans med Fellow Designers som har gjort illustrationer och animationer.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

M&C SaatchiSvD

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.