Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Svensk Damtidning sponsrar Victorias 40-årsdag

Publicerad: 28 Juni 2017, 09:39

Som "Den Kungliga veckotidningen" bevakar Svensk Damtidning allt som händer kring hovet. Nu går man in som huvudsponsor under Victoriadagen på Öland.


Ämnen i artikeln:

Johan T LindwallKronprinsessan VictoriaAller MediaSvensk Damtidning

Svensk Damtidning blir en av huvudsponsorerna under Victoriadagen på Öland i samband med kronprinsessans 40-årsdag i sommar. Det är första gången som tidningen är en av sponsorerna. Svensk Damtidning kommer att synas runtom på Öland kring firandet och ha stora tält där man möter läsarna.

Varför sponsrar ni Victorias 40-årsfirande?
– Jag tror det är väldigt viktigt att få ut vår tidning och synas på olika platser där våra läsare finns. Kronprinsessan fyller 40 år kommer att bli en otrolig tillställning med hela kungafamiljen på plats på Öland och jag är stolt över att vi är en av huvudsponsorerna, säger tidningens chefredaktör Johan T Lindwall till Resumé.

Svensk Damtiding kommer bland annat att synas i samband med Victoriagolfen och med ett stort tält under Victoriadagen där tidningen kommer att möta sina läsare. Johan T Lindwall beräknar att 90 procent av besökarna som kommer till Öland mellan 13-14 juli kommer med anledning av kronprinsessans födelsedag.

– Jag är ganska ny som chefredaktör och ett av de första initiativen jag såg att vi kunde göra var att vi måste knyta upp oss mot aktörer i vårt bevakningsområde och synas ute bland vår publik. Det är därför jag tror att den här satsningen kommer att bli jätteviktig och vår tidning ska fortsätta vara lönsam framöver.

Ni bevakar och granskar kungahuset. Ser du något problematiskt med att ni sponsrar Victoriadagen?
– Nej, inte alls. Vi är helt öppna med att vi är huvudsponsor till evenemanget och kommer att synas på olika sätt i Borgholm. Vi ser stora fördelar.

Ansvarig för evenemanget Victoriadagen sedan starten är Kay Wiestål. Enligt Johan T Lindwall har födelsedagen informellt upphöjts till att ses som Ölands nationaldag.

Hur stor investering är det här för Svensk Damtiding?
– Jag kan inte gå in på några exakta siffror. Men det är en ganska stor investering och är unikt för oss att synas på det här sättet.

Som chefredaktör kommer Johan T Lindwall att vara på plats under dagarna. Förutom att möta läsarna är sponsringen en strategi för att förstärka sin position som nyhetskälla för kungliga nyheter.

– När det sker stora nyhetshändelser kring kungahuset ska svenskdam.se vara platsen man vänder sig till. Den positionen har tidigare kvällstidningarna haft och det är mitt uppdrag att ändra på det. Vi ska alltid vara nyhetsledande.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.