Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag23.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Svensk modedesigner marknadsförs på toapapper i New York

Publicerad: 13 Juni 2019, 08:01

Beate Karlsson tar examen vid Parsons och Central St Martins i vår.

Beate Karlssons toakupp har spridit 250 000 visitkort runtom i New York.


New York-baserade konstnären och modedesignern Beate Karlsson tar examen vid Parsons och Central Saint Martins denna våren.

När hon marknadsför sin kollektion och sitt varumärke väljer hon en väg som på många sätt bryter mot konventionerna. Svenskan har tryckt upp sitt visitkort på tusen toalettrullar som har placerats på offentliga toaletter vid utvalda platser runtom i New York.

Toarullarna kan bland annat hittas på platser som Dover Street Market, MoMA, the Plaza och Parsons etc. Enligt modedesignern har själv har vissa av rullarna plockats upp av handlare som har valt att ta med rullarna i sin skyltning.

På ett par veckor har Beate Karlsson placerat ut 250 000 visitkort på ett effektivt sätt.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.