Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Svenska besöksnäringen tar hjälp av e-sportstjärna

Publicerad: 22 november 2018, 09:53

Visita, den svenska besöksnäringens bransch- och arbetsgivarorganisation, har låtit den svenska e-sportstjärnan Christopher ”GeT–RiGhT” fronta sin nya kampanj "Choose Right med Get Right".


Ämnen i artikeln:

YoutubeVisita

I den nya kampanjen får tittarna följa Christopher "GeT–RiGhT" Alesund och kocken Jessica Brammer från Restaurang AG när de lagar lagar mat, pratar e-sport och kockyrket. Kampanjen är ett uttag i "Världens jobb" – Visitas satsning för att locka fler ungdomar till en framtid inom besöksnäringen.

– Samarbetet med GeT-RiGhT är en del av en större förändring av "Världens Jobb" för att den ska vara ännu bättre anpassad till målgruppen högstadieelever. Vi har sett över allt från det grafiska till tonalitet, kanaler och avsändare säger Carl Johan Swanson, kommunikationschef på Visita i en kommentar.

Choose Right med Get Right-kampanjen startar i morgon fredag den 23 november då första avsnittet släpps. Kampanjen pågår på fram till jul och visas på GeT-RiGhT:s Instagram-konto @get_rightcs och på Världens jobbs Youtubekanal:

Kampanjen är framtagen tillsammans med contentbyrån Borg & Owilli.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

YoutubeVisita

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News