Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Svenska Spel inleder samarbete med Delta Projects

Publicerad: 23 februari 2017, 08:29

Sofia Högman, COO på Delta Projects

Foto: Pressbild

Efter upphandling står det klart att Svenska Spel inleder samarbete med adtech-leverantören Delta Projects och företagets Data Management Platform.


Efter ett beslut om att sköta den datadrivna marknadsföringen internt gick Svenska Spel i höstas ut i upphandling av en Data Management Platform (DMP). En DMP samlar in information från olika datakällor och låter användaren segmentera, sammanställa och skapa kundspecifika målgrupper för att kunna effektivisera marknadsföringen och hantera riktade annonser digitalt. Vinnaren av upphandlingen blev alltså Delta Projetcs och deras plattform.

– Att kunna skapa specifika målgrupper från onlinedata och rikta rätt budskap till rätt person, ligger helt i linje med Svenska Spels ambition att skapa den bästa kundupplevelsen på marknaden. Vi känner en stark tilltro till att Delta Projects kommer kunna hjälpa oss med detta, säger Martin Sundberg, chef media & kommunikation på Svenska Spel.

– Vi är väldigt nöjda att Svenska Spel gjorde en ordentlig genomlysning och att vår helhetslösning stod som vinnare i hård konkurrens med andra ledande aktörer. Vi ser verkligen fram emot att kunna bidra till att Svenska Spels digitala marknadsföring når absolut världsklass, säger Sofia Högman, COO på Delta Projects.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.