Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag25.02.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Svenska Spel tecknar sponsoravtal med Skidförbundet värt 125 miljoner

Publicerad: 15 Februari 2021, 10:38

Med start 1 juli 2021 är Svenska Spel ny huvudsponsor till Svenska Skidförbundet. Det femåriga avtalet ska bland annat hjälpa förbundet att utveckla talanger och är värt drygt 125 miljoner kronor. 


Det nya avtalet mellan Svenska Spel och Svenska Skidförbundet möjliggör en fortsatt satsning på unga talanger. Planen är bland annat att skapa ett utvecklingslandslag, så kallade Team Svenska Spel, dit pengar öronmärks för att skapa bästa tänkbara möjligheter till träning och utveckling. Utöver det är både Svenska Spel och Svenska Skidförbundet överens om att fortsätta jobba för en jämlik idrott och att få fler i rörelse.  

Svenska Spel är sedan tidigare sponsor till Svenska Skidförbundet. Efter två år utökas samarbetet från den 1 juli i år till den 30 juni 2026. I Svenska Skidförbundet ingår grenarna alpint, backhoppning, längdåkning, freeski, puckel, rullskidor, skicross, snowboard, speedski och telemark. 

Svenska Skidförbundet omsätter totalt runt 200 miljoner kronor. Sedan tidigare är Vattenfall, Bauhaus, Forefront, Volkswagen och Audi partners till förbundet. 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.