Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag29.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Svenske stjärnkreatörens Super Bowl-film visar att reklampausen kan stinka

Publicerad: 1 Februari 2017, 15:37

Grey New York med Andreas Dahlqvist som kreativ chef lyfter fram en dold tradition när ett varumärke gör debut under reklamens julafton.


Ämnen i artikeln:

Andreas DahlqvistGrey New YorkSuper Bowl

I år har ovanligt många annonsörer med hushållet som hemmaplan köpt annonsplats i reklamens julafton Super Bowl. Febreze är ett av företagen som inte vill att toaletten ska stinka under matchen. Annonsören har köpt reklamplats i halvtidspausen och i Greys reklamfilm ser vi komikern tillika skådespelaren Kathryn Hahn. Filmens dramaturgi kretsar kring tittarens behov av att lätta på trycket i halvtid, men lika mycket desperationen efter en luftrengörande spray efteråt.

"I love you, halftime bathroom break," är första frasen i den 30 sekunder långa reklamfilmen som fått stor uppmärksamhet i amerikanska branschpress. Byråns kreativa chef sedan drygt två år tillbaka är svensken Andreas Dahlqvist med ett förflutet på DDB Stockholm och McCann New York.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.